Samostatné
poistenie čelného skla nie je na našom trhu bežné. V rámci havarijného
poistenia máte samozrejme poistené aj čelné sklo presne na tie riziká ako celé
auto s rovnakou spoluúčasťou. U viacerých produktoch havarijného
poistenia je možné pripoistenie čelného skla, presnejšie to znamená zníženie
spoluúčasti pri jeho poškodení.
Pri PZP
ponúka pripoistenie čelného skla len poisťovňa AXA.
Samostatné
poistenie čelného skla nie je na našom trhu bežné. Zhruba pred čosi vyše rokom
ho začala ponúkať poisťovňa Wustenrot. Tento ich produkt „prekopala“
Kooperatíva a onedlho (od 01.04.) ho začne predávať.
Porovnal tieto dva poistenia čelného skla so službou od Autoskla Hornet-u - ASSIST REGULAR
WUSTENROT
– môžete si zvoliť z dvoch variant poistných súm 200€ (poistné 40€ ) a 500€
(poistné 60€) pri spoluúčasti 10% zo škody.
Riziká:
náraz na akúkoľvek prekážku, stret s iným účastníkom cestnej premávky, pád akýchkoľvek predmetov, ktoré nie sú
súčasťou vozidla (stromov, stožiarov, skál, zemín a pod.), výbuch, krupobitie, víchrica, stret
so zverou počas prevádzky vozidla.
Opravy skiel sú hradené bez spoluúčasti. Wustenrot uprednostňuje v prípade opravy zmluvné servisy - špecializované firmy na výmenu autoskiel - uvedené priamo v poistných podmienkach Poistenie po výmene skla zaniká a je nutné
uzatvoriť si poistenie na nové sklo.
KOOPERATIVA- ponúka až štyri varianty
poistných súm 200€ (poistné 39€), 350€ ( poistné 49€), 500€ (poistné 59€), alebo
1000€ (poistné 99€) pri spoluúčasti 5% zo škody.
Riziká: poškodenie, alebo zničenie
čelného skla v dôsledku vonkajších mechanických síl napr.: stret náraz,
pád predmetov, krupobitie, výbuch, a pod. + vandalizmus. Uvádzacie zľavy z poistného pre klientov Kooperatívy sú vo výške 20% (pre neklientov 10%).
Rovnako Kooperatíva uprednostňuje doporučené zmluvné servisy, ak
nevyužijte zmluvný servis treba na to upozorniť technika pri obhliadke, ktorý Vám určí primerané
náklady na opravu. Škodu je nutné ohlásiť najneskôr do 3 dní keď ste sa o nej dozvedeli. Pri takom
poškodení, kedy Vám vznikne nárok na poistné plnenie v súvislosti s ďalším
poškodením vozidla – plnenie z tohto poistenia je vylúčené. Opravy skiel
sú rovnako hradené bez odrátavania spoluúčasti.
Na rozdiel od Wustenrot-u poistenie po výmene skla nemusí
zaniknúť ak klient súhlasí s obnovením poistnej sumy a do 15 dní od
doručenia jej výšky ju uhradí.
HORNET –
Autosklo – ponúka službu HORNET ASSIST REGULAR
ktorá Vás rovnako môže zaujať pri ochrane čelného skla. Ponúka
nanesenie „spevňujúcej vrstvy“ a za príplatok 5€ aj nanotechnológiou nanesený "film" ktorý odpudzuje dážď a sneh, zvyšuje hydrofóbne vlastnosti čelného skla a zlepšuje viditeľnosť za dažďa a eliminuje oslnenie v noci oproti
idúcimi vozidlami. Opravy skla sú zadarma a nezanedbateľným benefitom je mobilný servis opravu či výmenu čelného skla vám zrealizujú priamo u vás doma alebo v práci.
Ceny služby na jeden rok rozdeľuje podľa kategórie vozidla.
19€ - osobné vozidlo
29€ - dodávkové vozidlo (kategória N1)
39€ - nákladné vozidlo nad 3,5 t
29€ - dodávkové vozidlo (kategória N1)
39€ - nákladné vozidlo nad 3,5 t
Za cenu
24€ ( 19€+5€) tak získate aj opravy skiel počas trvania zmluvy zdarma. Podmienka
výmeny skla ( pri poškodení keď nie je
možná jeho oprava ) je nutnosť uzatvoriť novú zmluvu s Hornetom na obdobie 3 rokov.
Všetky produkty majú svoje opodstatnenie v dobe keď poisťovne odmietajú hradiť poškodenia čelného skla z PZP (bez nestranných svedkov nieje možné spoľahlivo pre poisťovňu lokalizovať škodu v čase, mieste a spôsobe poškodenia). Veľkú časť viny na tom majú sami vodiči, keď každé poškodenie skla sa snažili vykompenzovať službou od kamaráta.
V tomto roku určite pribudnú podobné produkty aj od iných poisťovní.Výber produktu závisí vždy od Vášho spôsobu jazdenia a požadovaného komfortu pri oprave. Čo ja pre Vás optimálnym spojením poistenie s profesionálnym a skúseným servisným partnerom, alebo rozšírený rozsah poistenia, alebo pocit komfortu pri službách u "Vás doma" bez medzistupňa nahlasovania škôd poisťovni.
V tomto roku určite pribudnú podobné produkty aj od iných poisťovní.Výber produktu závisí vždy od Vášho spôsobu jazdenia a požadovaného komfortu pri oprave. Čo ja pre Vás optimálnym spojením poistenie s profesionálnym a skúseným servisným partnerom, alebo rozšírený rozsah poistenia, alebo pocit komfortu pri službách u "Vás doma" bez medzistupňa nahlasovania škôd poisťovni.